Rioolwaterzuivering

/Rioolwaterzuivering
Rioolwaterzuivering 2018-01-26T14:26:52+00:00

Rioolwaterzuiveringsinstallaties

Romaro International: Kennis van RWZI

Rioolwaterzuiveringsinstallaties, bij verloop van tijd komen de problemen met de looprails van de ruimer. De looprails bestaan uit betonnen bouwelementen, die zowel mechanisch als chemisch zwaar worden belast onder meest extreme weersomstandigheden.

De voordelen

  • Duurzaam product gaat langer mee dan 30 jaar
  • Tracing systeem samen met lucht en vochtigheid dus energiebesparend
  • Met de juiste sneeuwschuiver zal Tracing nog minder energie gebruiken
  • Bedrijfsvoering 2 maal 12 uur stop in 1 week geregeld
  • Uw loopwiel zal minder slijtage krijgen en gaat dus langer mee
  • Uw betonwand is beschermd tegen aanslag

Referenties:

Inmiddels heeft Romaro International voor de firma Krumme in Nederland al meer dan 18 renovaties uitgevoerd op de RWZI en dit naar tevredenheid van onze klanten. Referenties in Nederland zijn: Waterschap Rijn & IJssel Waterschap Reest & Wierden Waterschap Hunze & Aa Waterschap Scheldestromen. Voor meer informatie over de Firma Krumme, klik hier.

Kostenbesparing voor waterzuiveringsinstallaties door ruimloopbaansanering

Romaro International is de Nederlandse vertegenwoordiger van Krumme waterzuiveringen speciaalbouw. Zij zijn marktleider op gebied van sanering en renovatie van (na)bezinktanks en ruimloopbanen. Het systeem van Krumme zorgt voor een absolute onderhoudsvrije en slijtvaste loopruimbaan. Iedere bedrijfsvoerder van waterzuiveringen heeft de ervaring dat zuiveringsinstallaties mechanisch en chemisch zwaar belast worden.

Zonder bescherming is zelfs het sterke transportbeton op den duur niet tegen deze belasting bestand. Schade zoals afbladeren, kraken en afslijten van fijne deeltjes komen vaak al na een paar jaar na de inbedrijfstelling voor. De loopranden zijn onbeschut 24 uur per dag en 365 dagen per jaar blootgesteld aan weer en wind. Zelfs als de looprand nog zo goed is afgewerkt kan er op den duur schade ontstaan waardoor de rand niet meer tot zijn recht komt. Het aantasten van de staalconstructie in het beton, doormiddel van corrosie en chloride indringing is hier het gevolg van. Alle schades aan de loopruimbaan zullen vroeg of laat voor sanering in aanmerking komen. Een preventieve oplossing voor de schade is een kunststof laag aanbrengen, echter kunststoffen hebben verschillende thermische uitzettingscoëfficiënten en zijn doordringbaar voor waterdamp. Zonder bescherming van de looprails is zelfs het allersterkste beton op den duur niet tegen de extreme belasting opgewassen. Schade waaronder afbladdering, breukvorming en afzanding van fijne onderdelen, treedt vaak al enkele jaren na inbedrijfstelling op. Daarnaast is er in de wintermaanden het probleem van het sneeuw-en ijsvrij houden van de ruimer.